Vigtig information, hvis du bruger Acctiva Twin batterilader.
Hvis der på køretøjet bruges 24/12 V DC/DC omformer, bør Acctiva Twin lader opgraderes med seneste software.
Se pdf fil med beskrivelse under [Download].
Diagnosetestere Audi,BMW,Opel,Porsche,Seat,Skoda,VW, BMW motorcykel og batteriladere
Hvis der på køretøjet bruges 24/12 V DC/DC omformer, bør Acctiva Twin lader opgraderes med seneste software.
Se pdf fil med beskrivelse under [Download].
Der findes flere typer batteriladere fra Fronius. Her er en del af udvalget. Klik på logo:
Når de nyere bilmodeller skal testes med tænding aktiveret, bruges der mere og mere strøm. Dette sker fordi der monteres flere og flere styreenheder der bruger strøm, samtidig er der også flere elmotorer og magnetventiler.
Jo større bilen er, jo mere strømforbrug er der. På modeller som f.eks. VW Touareg, Audi A6/A8/Q7 kan der nemt bruges 70 Amp. med tænding aktiveret. Især hvis batteri ikke er 100% fuldt opladet.
Hvis der ikke er en kraftig batterilader monteret, sker der det at batteriovervågningsstyreenheden frakobler forskellige styreenheder og komponeter. Det betyder der fremkommer mange fejlkoder og samtidig opstår der begrænsninger på de ting man evt. ønsker at udføre med en tester.
Der findes ligeledes mange styreenheder der er kritiske ved kodning, tilpasning og opdatering, hvis ikke spændingen rimelig høj.
Fronius ladere bliver leveret som OEM og anbefalet til værkstedsbrug, til bl.a. følgende fabrikater:
Audi, BMW, Bugatti, MAN, Mercedes Benz, Hyundai, Scania, Seat, Skoda, Porsche, Renault og VW.
Selvom der bruges ekstrem meget strøm under service eller diagnose, bliver et batteri der måske 1/4 eller 1/2 opladet, stadigvæk opladet. Således at kunden modtager et køretøj med en bedre batteritilstand end da den blev afleveret!
FireCAN er en CAN kommunkation der specielt er udviklet til for eksempel udrykningskøretøjer. Der er over 25 firmaer der bruger FireCAN. Det er til kommunikation mellem følgende enheder: